Про те, як корсунські водії «дотримуються» Правил дорожнього руху, можна вже книгу написати. Скарг, щоправда. І у містян, певно, знайдеться пара-трійка «епізодів», які пасують цьому жанру. Взяти хоча б паркування.
Паркування тротуарне. Перед Новим роком, вирушаючи за покупками, подарунками водії, схоже, в суцільному передсвятковому клопоті так поспішали вирішувати свої справи, що плутали дорогу і… тротуари (фото1). Тому, не соромлячись, почуваючи себе ледь не повноправними господарями пішохідних тротуарів, паркувалися прямо на них. А пішоходам — хоч літай.
Автобусній зупинці — бій. «Що?», «А… куди?». Приблизно такі реакції людей, яким доводиться виходити з маршрутного транспортного засобу в центрі міста. А й справді, куди ж його стати і як його зійти, якщо рух перегороджує чиєсь авто, яке «смачно» (як йому сподобалося) розмістилось якраз у місці зупинки для автобуса (фото 2).
Погано вчили чи навчали? Неправильне паркування, то лише крапля в морі. Адже все велике починається з малого. Чи не так? І тоді годі дивуватися зростанню кількості ДТП. А водії, між іншим, які в принципі, мали б знати ПДР «на зубок», повинні б пам’ятати (чи перечитувати вряди-годи, якщо пам’ять підводить), що паркування на тротуарах заборонено. Заборонено зупинятися і ближче 30 м від посадкових майданчиків для зупинки маршрутних транспортних засобів. Можна паркуватися на тротуарі, якщо стоянка чи зупинка не заборонені знаками і якщо для руху пішоходів залишається 2 метри.
Де контроль?
Хто ж повинен, і чи повинен взагалі, контролювати дотримання правил паркування в місті? По відповідь звертаємось до начальника Корсунь-Шевченківського відділення поліції Олега Міщенка. За його словами, невиконання водіями транспортних засобів ПДР (в тому числі і правил паркування) набуває такого резонансу, що без належної уваги цю проблему правоохоронці не залишать.
— Поліцейські мають право здійснювати контроль за дотриманням Правил дорожнього руху, — пояснює Олег Євгенійович. — У разі виявлення факту порушення поліцейський повинен вчинити дії щодо його припинення, фіксування і подальшого запобігання. Порушник же притягується до відповідальності відповідно до Кодексу про адміністративні правопорушення. У цьому випадку, згідно зі ст. 122 ч. 1, за порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами доведеться заплатити 255 грн.
Місця для всіх?
З тим, що машинопотік у Корсуні збільшився останніми роками, сперечатися ніхто не буде. Тому то, певно, і йдуть на порушення автомобілісти, адже припаркуватися всім охочим в центрі міста… ніде. Як запевнив заступник міського голови Павло Гладкий, «паркувальне» питання нині в полі підвищеної уваги працівників міськради. Тож працюють над тим, аби його вирішення не забарилося. Відслідковуватиме цю ситуацію і «Надросся».
Валентина Довгопола
ДУМКИ З ПРИВОДУ
Анатолій, водійський стаж 30 років: «Ось дивіться — цілий ряд таксі в центрі біля магазинів. А як то кажуть, простим смертним, немає куди і носа сунути. Де можна припаркуватися, щоб зайти в той магазин? Таксі ж все одно викликають в основному телефоном. То хіба ж не можна відвести місце для їх паркування десь, приміром, біля автостанції? І для людей було б більше місця для паркування».
Олександр, водійський стаж 5 років: «Хотілося, аби парковок в центрі міста було більше. Але реально розумію — ну, де їх тут робити?! Щодо мене, то якщо немає вільного місця, ніколи не зупиняюся на тротуарах. Краще проїхати далі, ніж заважати пішоходам і порушувати Правила дорожнього руху».
Ну, по- перше, у центрі міста біля автобусної зупинки відведені місця для паркування, навіть розмітка існує. По – друге, зупинку можна було б перенести до пам. Б. Хмельницького, де вона була, коли будували площу.